MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
PAO Psychologie
kosten
basistarief
€ 1995
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie
categorie(ën):
GGZ & psychiatrie
ICPC:
P, Z
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
30
punten
locatie
overig
13
Maa
2019
Cognitieve gedragstherapie op maat, gericht op kinderen, jeugdigen en volwassenen
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'GGZ & psychiatrie'
Van aanbieder:
PAO Psychologie
In de omgeving:

Bij cliënten met complexe of ernstige problematiek – zoals vaak voorkomt in de specialistische GGZ- is het volgen van een standaard behandelprotocol lang niet altijd afdoende. Vaak is een behandeling ‘op maat’ nodig. In deze vervolgcursus cognitieve gedragstherapie krijg je vaardigheden aangereikt zodat je cliënten met complexe of ernstige problemen op maat kan behandelen en waar nodig gemotiveerd kan afwijken van protocollen. Om een behandelingsstrategie op maat te onderbouwen word je vertrouwd met het N=1 design. Deze kennis kun je ook in het vervolg van je opleiding tot cognitief gedragstherapeut VGCt goed gebruiken (de N=1 studie is namelijk een verplicht onderdeel van de opleiding).

Een bijzonder kenmerk van deze cursus is de aandacht voor het gebruik maken van wetenschappelijke kennis in de therapiepraktijk. Je leert onder meer hoe je gericht literatuur kunt zoeken in antwoord op je onderzoeksvragen. De modellen in de cursus hebben betrekking op angst, dwang en traumagerelateerde stoornissen. Theorie, demonstraties en casuïstiek zijn toepasbaar en gericht op zowel volwassenen als kinderen en jeugdigen.

Aan het eind van de cursus:

  • kennen de cursisten huidige cognitieve theorieën en modellen.
  • beheersen de cursisten de vaardigheden om het gedragstherapeutisch proces goed aan te houden bij het opzetten en uitvoeren van een behandeling.
  • weten de cursisten hoe gebruik te maken van meetinstrumenten, zowel ten behoeve van diagnostiek als ten behoeve van het evalueren van interventies.
  • kunnende cursisten relevante vraagstelling formuleren bij casuïstiek en deze beantwoorden middels een efficiënte literatuurreview.
  • hebben de cursisten uitgebreide kennis van de theoretische modellen bij angst en dwang en de verschillende behandelmodellen.
  • hebben de cursisten uitgebreide kennis van de theoretische modellen bij trauma gerelateerde stoornissen en de verschillende behandelmodellen.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!