|



De NVvPO organiseert onder de naam NVvPO DOET! samen met een aantal samenwerkingspartners, nascholingstrajecten voor praktijkondersteuners en andere eerstelijnsprofessionals. Het doel is om met boeiende sprekers, praktijkgerichte en actuele thema’s en interessante workshops de aanwezige eerstelijnsprofessionals te verenigen en te ontwikkelen.
NVvPO DOET! staat in het teken van innovatie. In de eerste nascholing van dit jaar leer je wat de gevolgen van innovatie zijn voor jouw praktijk. Innovatie reikt verder dan leuke spulletjes en gadgets. In de praktijk loop je tegen weerstand aan,communicatie die complex is en inefficiëntie.Wat gebeurt er in het team waarom het nu niet lukt om knelpunten op te lossen?Hoe positioneer je jezelf in de praktijk om succesvol te zijn?Op welke manier kun je in jouw rol een zichtbare meerwaarde creëren om patiënt gerichte zorg te leveren?Tijdens de eerste NVvPO DOET! maak je kennis met moderne en praktische handvatten,die je gaan helpen met deze vraagstukken.Met een gevarieerd en interactief programmamaak je kennis met innovaties die snel toepasbaar zijn. Je gaat knelpunten in de samenwerking herkennen en leert daar een strategie bij te bepalen. Door de ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden, ben je in staat om problemen van patiënten en mantelzorgers te vertalen naar een achterliggende hulpvraag.
De Grote Verander Show
- Na deze sessie is de deelnemer in staat te benoemen welke factoren succesvolle innovatie bepalen. De deelnemers begrijpen de basisvoorwaarden om te organiseren voor leiderschap en innovatie. De aanwezigen zijn na de sessie in staat zelfde informatie te vinden om een kleine innovatie stapsgewijs te introduceren?
Team dynamica
- Het verkrijgen van basiskennis over team dynamica, het begrijpen van de gevolgen van (non)verbale communicatie in teamverband, het identificeren van leiderschapsstijlen en het doorontwikkelen van het persoonlijk leiderschap.
Patiëntgerichte communicatie met Design Thinking
- Deelnemers zijn na de sessie in staat om de vraag achter de vraag te identificeren door de toepassing van design thinking principes. De sessie leert deelnemers een hulpvraag van een patiënt dusdanig te herformuleren dat pro-actieve zorg mogelijk wordt. Het geleerde kan direct in de praktijk toegepast worden en verstevigt de zorg ondersteunende taken van de praktijkondersteuner.