MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
PAO Psychologie
kosten
basistarief
€ 2850
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie
categorie(ën):
GGZ & psychiatrie
ICPC:
P, Z
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
30
punten
locatie
Online cursus
Amsterdam
overig
Online cursus, Amsterdam, Nederland
Online cursus, Amsterdam, Nederland
Online cursus, Amsterdam, Nederland
Online cursus, Amsterdam, Nederland
Utrecht, Utrecht, Nederland
Online cursus, Amsterdam, Nederland
Online cursus, Amsterdam, Nederland
Online cursus, Amsterdam, Nederland
Online cursus, Amsterdam, Nederland
08
Sep
2022
Blended basiscursus cognitieve gedragstherapie, met aandacht voor kinderen, jeugdigen en volwassenen.
Deze bijeenkomst is reeds geweest

Rechtsonderin (onder "Overig") vindt u toekomstige bijeenkomsten voor deze nascholing.

Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'GGZ & psychiatrie'
Van aanbieder:
PAO Psychologie
In de omgeving:
Amsterdam

Cognitieve gedragstherapie is een bewezen effectieve methode voor de behandeling van een breed scala aan psychische klachten, waarbij het essentieel dat gedegen en vakkundig wordt ingezet. In deze cursus wordt enerzijds aandacht besteed aan de theoretische en wetenschappelijke in­zichten vanuit de experimentele psychopathologie en leertheorie die ten grondslag liggen aan de cognitieve gedragstherapie. Anderzijds zullen cognitief gedragstherapeutische (evidence based) tech­nie­ken getraind worden en heeft de cursus een meer praktisch karakter. Op deze manier leert men het op maat opstellen van een behandelplan op basis van de analyses die zijn opgesteld en wordt begrijpelijk waarom je doet wat je doet, in plaats van het uitvoeren van een protocol bij een bepaalde diagnose.

Na afloop van de cursus kan de cursist symptomen en kenmerken van diverse stoornissen benoemen en analyseren. De cursist weet over prevalentie, incidentie en kan psychologische, biologische en leertheoretische factoren onderscheiden. De cursist kan de klachten van de cliënt en indien relevant zijn ouders diagnosticeren, leertheoretisch weergeven in functie- en betekenisanalyse en hieruit een onderbouwd behandelplan opstellen op basis van een protocol. Daarnaast kan de cursist onderbouwd en gegrond op basis van analyses kiezen afwijken van het protocol of dit aan te passen in het behandelplan. De cursist beheerst de basisvaardigheden voor het uitvoeren, evalueren en bijstellen van het behandelplan. Ook is de cursist in staat te reflecteren op zijn eigen proces en kan hij de therapeutische relatie weergeven in analyses, zodat vanuit daar aanpassingen kunnen worden gedaan in het belang van zowel cliënt als therapeut.

Voor uitgebreide informatie: https://pao.nl/blended-basiscursus-cognitieve-gedragstherapie-volwassenen-en-kinderen-jeugdigen/

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!