MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
ca. 30 uur
organisatie
PAO Psychologie
kosten
basistarief
€ 190
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Management, Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
30
punten
abonnement
e
learning
GITP Online Training - Coaching
Accreditatie Periode: 19-4-2018 t/m 18-4-2019
Deze Online Nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere Online Nascholing vinden:
Op het gebied van 'Communicatietechniek', 'Management' of 'Opleiden en presenteren'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?

Een volledige online, praktijkgerichte basistraining over coaching in de zorg en onderwijssector.

In deze online training leer jij de basisprincipes over coaching. Je krijgt op een interactieve, vernieuwende manier theorie aangeboden over werkzame principes van coaching. Zo leer jij meer over gesprekstechnieken die je in kan zetten tijdens het coachen, krijg je inzicht in wat nodig is om verandering te bewerkstelligen bij degene die jij coacht. Je leert over relaties en verbindingen leggen, maakt kennis met de coachingscirkel en de basisprincipes van een coachingsgesprek. Bovendien krijg je meer kennis en vaardigheden rondom communicatiestijlen en over feedback geven.

Als gedragswetenschapper, psycholoog, pedagoog, maar ook als intern begeleider of maatschappelijk werker ga jij regelmatig in gesprek met collega’s of cliënten. Veel van die gesprekken zijn erop gericht om jouw collega’s of cliënten te coachen, van heel algemeen, tot specifiek: om een heel gericht doel te bereiken.

Als gedragskundige geef je een collega inhoudelijk advies. Jouw doel is een optimaal resultaat voor de cliënt of leerling. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw collega, die het behandel- of begeleidingscontact heeft, tot dat optimale resultaat komt? Hiervoor is het van belang dat je effectief coacht. Jij schrijft niet een advies voor, maar je wilt het eigen handelen en denkproces versterken.

Ook in direct contact met cliënten of leerlingen kom je vaak in coachende situaties terecht. Je wilt een verandering in het gedrag, in het doen en laten van een cliënt of leerling bewerkstelligen. Hoe doe je dit? Kennis en vaardigheden met betrekking tot coaching helpen hierbij.

Deze training bestaat uit 8 onderdelen:

  1. Coachen (algemeen).
  2. Wat je al weet (kennistest. Hier wordt de training samengesteld speciaal voor jou!).
  3. Wat je wilt bereiken (jouw ambitie).
  4. Bewustwoording.
  5. Feedback geven.
  6. Ontwikkelplan.
  7. Evalueren.
  8. Eindtest & certificaat.

Vanaf onderdeel '4. Bewustwording.' krijg je na elk blok praktijkopdrachten en zelfcoaching aangeboden. Als je teruggaat naar het overzicht zie je waar je staat. Ook kun je bij 'doelen bekijken' je voortgang zien op de leerdoelen.

Tijdens de online training werk je aan de volgende doelstellingen:

  • Je geeft specifieke feedback aan de collega/cliënt/leerling/medewerker ten behoeve van hun ontwikkeling.
  • Je helpt de ander zich bewust te worden van de eigen sterke en zwakke punten.
  • Je stelt samen met de collega/cliënt/leerling/medewerker en persoonlijk ontwikkelingsplan op, waarin aangegeven wordt welke ontwikkelingsactiviteit wanneer zal worden ondernomen.
  • Je geeft collega’s/cliënten/leerlingen/medewerkers ruimte om een eigen invulling aan taken te geven.
  • Je evalueert periodiek de voortgang van de persoonlijke ontwikkeling van de collega/cliënt/leerling/medewerker.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!